Silver Bug Invest

Seek the truth and the truth will set you free

המדריך למשקיע במתכות יקרות

איך להשקיע בזהב וכסף

מטבע ה״ג׳ורג׳״ המפורסם

מטבע ה״ג׳ורג׳״ המפורסם

עם השנים, עבר תחום ההשקעות תמורות רבות וביצע תפנית משמעותית לעומת תקופות העבר בהן ההשקעה הפופולרית ביותר היתה פשוט לחסוך את הכסף "מתחת לבלטות" בבית הפרטי, דרך פתיחתם של הבנקים המציעים קופות חיסכון בתנאים שונים ועד צבירת נכסים בעלי ערך. אולם כיום כאשר הריבית נמצאת בשפל, קופות החיסכון בבנק כבר אינן אטרקטיביות או משתלמות (במיוחד כאשר מעוניינים בחיסכון פנסיוני או בדאגה לעתיד) ואין לדעת מה צופן העתיד בכל הקשור לנדל"ן, יותר ויותר אנשים מחפשים נתיבי השקעה אחרים ומתגמלים, או לכל הפחות משתלמים יותר.

מדוע כסף וזהב הם אפיק השקעה שיש לקחת בחשבון?

אם אתם שואלים איך להשקיע בזהב וכסף הרי שאכן על מנת לעשות זאת נדרש ידע קודם בתחום. ולשם כך אנחנו כאן. ראשית כל כדי להשקיע בכסף וזהב יש להבין מהו מקורם. אנשים רבים, ביניהם גם טובי המומחים כגון כלכלים ואף מומחי השקעות משייכים את הזהב והכסף באופן מוטעה לשוק הסחורות כשלמעשה, כסף וזהב הם מטבעות. בניגוד לסוגי מטבעות אחרים כמו למשל המטבע הישראלי, הלא הוא השקל, או המטבע האמריקאי המוכר הלא הוא הדולר, זהב וכסף אלו הם מטבעות "על זמניים" ולכן נחשבים כהשקעה אידיאלית.

בעוד ששטרות אותן אנו מגדירים ככסף מיוצרים מנייר ודיו, זהב וכסף מיוצרים ממשאבים נדירים בטבע אשר ניתן למצוא רק בתנאים מאוד מיוחדים. לכן, לעומת מטבעות מתכת, מטבעות של זהב או כסף הנם בעלי ערך תמידי, אותו ניתן למדוד בעזרת שקילה, מה גם שניתן לחלק אותם ועדיין ערכם היחסי ישמר ללא פגיעה.

ממה מושפעים מחיריהם של כסף וזהב?

השאלה איך להשקיע בזהב וכסף היא שאלה לגיטימית ואף הגיונית, במיוחד לאור כך שכה רבים חוששים להשקיע את כספם במטבעות שערכם נתון לשינויים רבים. בפועל, מחיר זהב וכסף משתנים כתוצאה מכל אירוע שמתרחש בעולם החל ממלחמה או אירוע כלכלי, דרך אירוע ברומטרי וכלה אפילו באירועי מזג האוויר, מה שלא מאפשר לצפות את מחירם בטווח הקצר. אולם מנגד ערכם כן מוכח ככזה אשר מתגבר עם השנים ולכן לטווח הארוך הם נחשבים כהשקעה בטוחה למדי.

מדוע כדאי להשקיע בזהב וכסף?

ברמה הטכנית הבסיסית, בעת ביצוע השקעות כמעט תמיד ניתן לשים לב לקיומם של שלושה שלבים עיקריים

  • השלב הראשון – איסוף סחורה ונתונים על ידי משקיעים יודעי דבר ובעלי הון בתקופות בהם עדיין לא קיים בתחום ההשקעה עניין ציבורי נרחב והתחום הוא יחסית אקסקלוסיבי.

  • השלב השני – משקיעים נוספים ורבים מצטרפים לחגיגה והמחירים מתחילים לזוז.

  • והשלב השלישי – הציבור מתחיל לגלות עניין והמחירים מרקיעים לשחקים, נוצר "באזז" נרחב סביב הנושא, כולם מדברים עליו ומשקיעים בו במקביל, מה שבסופו של דבר מוביל כך שהביקוש גובר על ההיצע והמחירים נשארים גבוהים לאורך זמן.

בכל הנוגע לזהב וכסף – כיום על פי הסימנים בשטח אנו נמצאים בשלב השני בו קיימים משקיעים אך הציבור הרחב אינו מודע לפוטנציאל הטמון בהשקעה בכסף ובזהב ומכאן והיות ומחירם של זהב וכסף כבר עלה לאחרונה פי 4, הדרך למעלה היא בטוחה.

אם כן איך להשקיע בזהב וכסף בצורה חכמה?

אם אתם שואלים איך להשקיע בזהב וכסף ההמלצה שלנו היא פשוטה, ההשקעה הבטוחה היא ברכישת זהב וכסף ממשיים כלומר בצורת מטילים או מטבעות, כאשר בקטגוריות אלו ישנם שני אפיקי השקעה עיקריים –

  1. השקעה במטבעות ללא ערך אספני אשר יתרונם הוא נזילות וזמינות מרבית. יחד עם זאת חשוב להקפיד לרכוש את המטבעות ממקור אמין.

  2. השקעה במטבעות בעלי ערך אספני הדורשת גם ידע, ניסיון והיכרות עם התחום. כיום ניתן למצוא מטבעות אספנות באותו המחיר כשל מטבעות ללא ערך אספני, כאשר היתרון בשיטה זו הוא קיומו של סיכוי סביר שערכם של המטבעות יעלה עם השנים.

לסיכום אם אתם משקיעים בזהב ובכסף קחו בחשבון כי תחום זה נתון לתנודות בטווח הקצר, אולם לטווח הארוך זוהי השקעה שללא ספק עשויה להשתלם יותר מאשר אפיקים אחרים. כמובן שעל מנת להשקיע נכון, נוכח האפשרויות שקיימות לרשותכם חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום.

אנו ב -Silver Bug Invest מומחים במתן ייעוץ והכוונה בשאלות כמו איך להשקיע בזהב וכסף בצורה חכמה ונשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ולעזור לכם לשקול את צעדיכם ולבחור באפיקי השקעה נכונים עבורכם כדי שתוכלו לקצור את הפירות בעתיד.

כתיבת תגובה